torsdag, december 02, 2010

Different worlds…

Vi läser om det. Snö och kyla belägrar Europa. Kaos i kollektivtrafik, på flygplatser och trafikstockningar efter olyckor. Så trots att jag älskar och saknar vinter känns det skönt att leva i en annan värld, med sommar, morgonbad och träning på stranden samt julfester. Igår kväll var det dags igen, vi fick glamma på Ports of Aucklands julfest i Auckland Museum. (Länk till förra året)

Ännu en trevlig kväll bland alla män i hamn- och rederibranschen. Men i år känner vi ju fler av gästerna och kan vara så där kindpussande mysiga ”How good to see you again”! Ett gott skratt fick jag med en typical kiwi-bloke, han gav mig en komplimang för min blommiga sommarklänning, men tittade misstänksamt på Mats coola orange/blårutiga skjorta med matchande orange/blårandiga slips, och sade ”Sorry I can’t say the same about your husband’s outfit though”. Hahaha :-)) Fast sen ursäktar han sig med att det är väl europeiskt mode, kommer kanske till NZ om fem år! De är då för sköna kiwisarna, man måste bara älska dem!

Veckorna flyger iväg här som överallt annars, allt efterarbete med att få ihop en redovisning av midsommarfirandet tog sin lilla tid, och idag försöker jag få ihop material till svenska föreningens nyhetsbrev. Har skjutit upp saker till sista minuten och skriver som besatt. What else is new? Men naturligtvis finns tid att fika och luncha med vänner mellan åtagandena.

Idag är det faktiskt mulet, men på köksbordet lyser senaste skörden från vår trädgård, blåklint, min favoritblomma och Östergötlands landskapsblomma. Den är så vacker och jag blir glad av den, påminner både om barndomen och min bröllopsbukett.
Ha det bäst i vintervädret!! (ni som lever i det)

Inga kommentarer: