tisdag, juni 26, 2012

Europasemester

Aucklandsbloggandet har tagit paus någon månad, eftersom vi befinner oss i Sverige för tillfället - igen, det känns inte så länge sen jag var här sist. Då i bitterkall vinterkyla var sorgen stor, och naturen verkade lika död som mamma. Nu kommer vi till ett helt annat land, naturen har exploderat i liv, fåglarna kvittrar, allting grönskar och blommar fantastiskt vackert, de ljusa midsommarkvällarna känns oändligt långa. Jag har dock svårt att inte tänka på alla otäcka djur som finns här - FÄSTINGAR!!! Hatar dem, har redan haft en blodsugare på mig - äckligt! Hur kan människor vara rädda för t.ex. ormar och hajar när dessa osynliga sjuka mördarkryp lurar överallt i gräset?!?

Jag startade dock Europasemestern för ett par veckor sen i Schweiz, ännu ett favoritland i världen. Där blev det en efterlängtad alpvandring i 5 dagar med två av mina kära systrar i trakterna av Gruyère. Vår vandring började i regn, men slutade i sol och värme, härliga vyer och kossor med koskällor var oräkneliga! Här finns några bilder:
LÄNK TILL BILDER

Inga kommentarer: