måndag, november 19, 2012

Mordmysteriefest och mer simning

Mordmysteriefesten ett par månader sen gav mersmak. I lördags höll vi en egen dito för 10 inbjudna kompisar, de flesta svenskar. Den här gången fick vi dock spela husa och butler, inga aktiva roller utan servade istället våra gäster samt styrde upp ledtrådar och diskussioner. Succé!
Snillen spekulerar - full fart på mordlösandet i vårt kök: 

Annars är det mycket havssimning i mitt liv nuförtiden. Tillsammans med Ingela (hon i kimono på bilden ovan) ska jag kasta mig ut i den 2,9km långa simningen från norra till södra Auckland, tvärs över hamnen, om mindre än två veckor. Det blir mitt första längre havssimsevent, så det kräver väl lite fokus. 2,9km förresten, jo tjena, möjligen för den som lyckas simma lika rakt som på skissen nedan. Min bedömning är att det nog är omöjligt att simma rakt pga starka tidvattenströmmar där i mitten. Den faktiska sträckan kan nog bli längre... suck....
Förberedelser pågår alltså, i onsdags kväll när Mats jobbade ställde jag upp i en s.k. Stroke&Stride, ett lokalt sim och spring event. Jag simmade 500m och sprang 5km, kul, men riktigt jobbigt... I torsdags var det ånyo torsdagssimning här i Kohi, den här veckan simmade jag 1500m, och Mats simmade en korrekt 500m sträcka (till skillnad från förra veckan).
Och i lördags morse deltog Ingela och jag i en s.k. swim clinic, under en timmes gruppsimning duvades vi i konsten att simma i tidvattenströmmar, ta ut riktning effektivt etc. Lärorikt, men fy f-n vad kallt!! En timme i 16gradigt vatten, naturligtvis var både Ingela och jag helt blåfrusna, trots våtdräkt. Typiskt nog ingen värmande sol, lördag morgon var totalt gråmulen och blåsig. BURR! Bara att bita ihop... Som kompensation gjorde jag ett hot yoga pass i söndags och kroppen fick svettas ordentligt istället ;-)
Såna här "små" bojar simmar vi runt i loppen:
Jag tar mig upp efter 1500m: 
Mats joggar ur havet efter 500m: 

Inga kommentarer: