onsdag, december 18, 2013

People's Triathlon och 50-årsfest

Några bilder från söndagens triathlontävling. Mats ville tyvärr inte ställa upp då han fick jobba halva lördagsnatten. Inte den bästa uppladdningen. Men jag klev upp vid 5 tiden, klämde i mig lite frukost och med alla prylar på ryggen vinglade jag ner på cykeln till Mission Bay där det var full aktion, en ljuvligt stilla morgon. Träffade lite kompisar och var allmänt nervös, den där tävlingsstämningen smittar av sig, även på oss som bara tävlar mot oss själva :-) Simningen var helskön i platt vatten utan vind, på cyklingen lydde jag coach Gayles råd och hittade snabbt någon som höll ett bra tempo och lät henne dra mig hela tiden, inte helt schysst men ganska skönt. Löpningen var lite plågsam eftersom det hunnit bli riktigt varmt då, men totalt sett är jag nöjd, en tävling genomförd på ungefär den tid jag siktat på. Nu gäller det bara att hålla igång en månad tills stora utmaningen!
Simning 1500m, 28.09
Cykel, 40km, 1.20.03
Löpning, 10km, 52.26
Total: 2t 40m 38s
Lugnet före start - en urvacker morgon i Mission Bay
 Jag (i mitten) hittade en bra cyklist som höll fart och vind
Löparbanan längs Tamaki Drive, det var en riktigt varm dag...
Ganska trött där faktiskt, inget glatt leende
En unik bild! Jag har båda fötter i luften!
Och i måååål!
 Julian och jag överlevde tävlingen och ska välförtjänt svalka oss i havet 
Efter tävlingen var vi bjudna på överraskningslunch för att fira James, en kompis som fyllde 50 år. Hans fru hade bjudit hans nära familj och vänner till en restaurang i Takapuna. Där fanns även en av hans gamla vänner som kommit ända från Sverige för att fira honom. Inte illa!
Fin tårta och fina familjen Clague.
Den här veckan ägnas åt att förbereda julresan till Great Barrier. Framförallt planera mat o dryck så vi slipper hålla på med sånt på ön. Det är nu vi inser att vi nog har en för liten bil!

Inga kommentarer: