lördag, april 09, 2011

Massagekudde får bota lördagstungt huvud och kropp

Vi var på middag igår kväll hos nya svenskgrannarna Kicki och Patrik. Totalt sex svenskar och två finlandssvenskar + ett diffust antal barn, kan bara sluta på ett sätt? Ja, det gick åt massor av vin. Som på romarnas tid menade Kicki. Men uj, vad trevligt vi hade, och vad gott det var, och oj, vad trött jag är idag. Fast garanterat tröttast var maken som fick gå upp och åka till jobb på Aniara kl 07.00! Poor thing. Vi andra har mest såsat omkring denna sköna soliga lördag!

Före gårdagskvällens digra alkoholintag besökte Jo och jag en trädgårdsmässa. Lite udda idé kan tyckas, Jo bor i citylägenhet och jag i förortshus där gräsklippning och rabatter sköts utmärkt av trädgårdsmästaren Deon. Men fredag var också en strålande solig dag och mycket på en trädgårdsmässa är naturligtvis utomhus. Dessutom serveras även vin så det var inga problem att drälla bort en fredagseftermiddag där. Mycket växter, komposter och udda trädgårdskonst på display. Men våra intressanta mässfynd gjordes på helt andra saker;
Manukarökt vitlök – att användas som vanlig vitlök, och några rökta saltblandningar. (Ung, trevlig, snygg manlig försäljare där :-)
Superduperultraeffektiv naturlig salva för ömmande muskler och leder (går naturligtvis åt efter alla träningspass).
Samt storinvesteringen, en massagekudde! Jo och jag satt länge och njöt i massagestolarna, vilket ofelbart slutade med att vi köpte varsin. Jätteskön! Kudden kom även med kontakt för användning i bilen, dock inte av föraren! Inbillar mig dock att det blir väldigt attraktivt att vara kartläsare om man får massage samtidigt?

Veckan i övrigt? Vi pressade oss ner till rekordtider på veckans morgonträningar, de sista innan påskuppehållet, både på 1km intervaller och 5km time trial. Nu kan vi hälla i oss påskvin och moffa påskchoklad med gott samvete, och sen börja om från noll i maj… Då blir nog inte coach Gayle glad, några löppass får nog klämmas in. Bara en månad kvar till den där halvmaran.

Annars har vi sett mycket höstregn och fallande temperaturer i veckan. Så vad är bättre än att spisa riktig vintermysmat? Vi hamnade på fransk bistro och åt raclette. Massor med ost, kallskuret, potatis och pickles ledsagat av ett gott Côtes du Rhône. Mmmmmmmmm! Racletteost är riktigt löjligt dyrt i affärerna här, liksom all importerad ost. Kiwisarna vill gärna skydda sina egna varor. Men vi tackar fransoserna som inte klarar sig utan sina ostar..! Någon sidoimport klarar de, för på bistron Torchon var raclette rent utav billigt, det blir nog fler besök där i vinter.

...det var meningen att jag skulle visa några bilder också, men de kanske har blivit censurerade? Återkommer om det!

1 kommentar:

mammakicki sa...

hahahaha, diffust antal barn. Jag forstor hur du kande det. Sjalv fick jag problem med tid och rum, jag forsokte halla koll pa nar Saga skulle dyka upp och nar jag skulle ga in pa kontoret sa gick jag in pa toaletten. Vi maste diskutera raclette nagon dag.