tisdag, augusti 14, 2012

Mats i lerlopp

Det finns tyvärr inte mycket bildbevis på denna bragd men Mats tog sig faktiskt an ett eget litet OS i lerlöpning i helgen. Efter senaste tidens idoga vinterregn tyckte han det vore en kul idé att ställa upp i ett 17km terränglopp i Whitfordskogen strax öster om Auckland. Att säga att det var blött på ”stigarna” är en extrem underdrift.

Speciellt geggmysigt blir det efter att några hundra människor klampat fram och mjukat upp leran ordentligt. Dessutom är skogarna här KUPERADE! Branta upp- och nerförsbackar, är det bara tillräckligt lerigt kan man alltid rutscha ner på rumpan. Mats kravlade sig i alla fall runt den här "banan" på 2tim 27min. Ganska beundransvärt faktiskt!
Starten har gått - Mats syns vid bakänden på röda bilen

 Jogg, jogg iväg
 Denna härliga lervälling är faktiskt målrakan!
PS. Jag var inte speciellt bedrövad att min onda vad stoppade mig från detta evenemang. ;-) Istället tillbringade jag hela helgen med en kompis i kuststaden Whitianga. Dock fick jag äran att se (och lukta) på hans kläder och skor efteråt - blä!

Inga kommentarer: