lördag, januari 18, 2014

Kvällen före Ironman 70.3, födelsedagsfika och simspringrekord

Detta event som har verkat så långt bort, har ju nästan haft ett helt ååååår att träna för det, men nu är det redan här! Imorgon! En halv ironman. 1900m simning, 90km cykel, 21km löpning - på en dag! Jag är inte redo!! Men jag kanske aldrig blir redo? Igår och idag har jag volontärat på registreringen, det är kul, då får man se och prata med tävlande från alla möjliga länder och höra vad de tycker om läget - upptäcker dock att det är ju bara halvproffs som håller på med sånt här! OK, några gubbar 75-79 år ska tävla, dem kanske, kanske jag skulle kunna slå? 

"It's all in the mind" som coach Gayle säger. Hon ska också tävla. I min startgrupp. Fast jag kommer ju bara att se henne i starten. Hon kommer att gå i mål en timme före mig. Minst. Nåväl, det är inte bara armar, ben, lungor och hjärta som ska jobba hårt, hjärnan också! Många timmar av positiv affirmation av hur himla stark och pigg jag känner mig fast benen skriker och vill helst vill sätta ner mig på ett fik och få kaffe!! 

Som grädde på moset ska solen stråla från illblå himmel över Auckland imorgon, en perfekt sommardag - det kommer att bli sk****tvarmt! Jag ska dessutom intala mig att jag ser snö och is. Suck. Men jag har i alla fall fina röda skosnören, och en klatschig lila badmössa.

I veckan som gått har jag firat födelsedag, igår var det visst, himla trevligt, tack för alla gratulationer! Det är mysigt med sommarfödelsedag istället för vinterd:o som jag haft hela livet annars. Igår ville jag t.ex. ha picknick-fika på stranden, tjena, igår förmiddag sken inte solen minsann, regnet strilade ner så vi fick fika hemma istället, förvisso utomhus, men under tak. Mysigt det också. Jag fick även blåsa ut ett ljus på tårtan :-) Tack kära vänner!

Träningen under veckan har varit skön, nedtrappningsträning, lätta pass, tempoväxlingar etc. fokus på vila och god mat! Fler såna veckor, tack! I onsdags, en superfin sommarkväll, körde vi Stroke & Stride i Mission Bay igen. 1000m sim och 3km löp, samma sträckor som innan jul, men nu gick det fortare, jag slog min tid förra tid med över 1,5 minut, totalt 34.54 - bara 5 sekunder efter maken :-)) men han tävlade inte innan jul, så han kanske också har blivit snabbare?!

Inga kommentarer: