lördag, juni 07, 2014

Knän och stor svensk fest

Lägger ut några bilder från gångna veckan.

Knät känns bättre, men å andra sidan har jag ju inte sprungit heller. Gå-joggade litegrann i veckan, efter ett tag så känns det mindre skönt. Min physio skickade mig till en idrottsläkare i fredags för att ytterligare utreda om det är något allvarligt eller bara allmän degenerering. Fick ta några röntgenbilder, ganska coola tycker jag :-) Mina korsbandsskruvar syns i alla fall tydligt! Man ser också att knotorna inne i högerknät är lite skadade jämfört med vänsters jämna fina kurvor.
Läkaren hittade lite vätska i höger knä, men ingen större anledning till oro, han skrev ut anti-inflammatoriska preparat som jag kan ta under vandringen om det börjar krångla. Hoppas han har rätt. På tal om läkare så har Mats klarat av sin årliga hälsoundersökning i veckan, betyget var visst högsta möjliga, pojken är frisk. 

Igår var 6:e juni - kvällen för den stora svenskfesten när vi firade svenska föreningens 25-årsjubileum i danskarnas fina hus. Senaste veckorna har varit ganska intensiva med förberedelser i stort och smått. Uppåt 70 pers kom, en riktigt blandad skara av ungdomar och äldre åt gott smörgåsbord med sill, gravlax, skinka, köttbullar, Janssons frestelse etc. sen dansade många av dem också glatt till ett helskönt partyband, Tongue n Groove. Trevligt för alla! Tyvärr blev Mats båt försenad, så han fick börja jobba med lastlossning kl 16 på fredag eftermiddag, och kom hem vid 4-tiden på natten. Missade alltså hela partajet, han lyckades svischa förbi och sleva i sig en tallrik från smörgåsbordet på stående fot. Synd. 

Jag var inte fotograf och ingen har delat med sig av sina partybilder ännu, det kanske kommer. Men så här såg dukningen ut och "yours truly" iförd svenska färger. Kom på att min blå klänning är nästan årsbarn med föreningen, tror jag inhandlade den 1990 eller 91 till ett bröllop och den har väl hängt inplastad sen dess! Vissa saker kan tydligen överleva alla flyttrensingar! 

Inga kommentarer: