måndag, oktober 19, 2009

Auckland - Första veckan!


Nu har jag varit här en vecka, landade 12 oktober efter 30 timmars resa, och jetlaggen har nu lagt sig. Den manifesterade sig främst i paniktrötthet på eftermiddagarna..

Vi bor på 21:a våningen, i en liten möblerad 2:a på Gore St, mitt i stan med utsikt över hamnen.
Helt fint med gym och lappool i huset, men naturligtvis ganska livligt eftersom det är mitt i city!

Vi letar efter ett mer permanent hus att hyra, var på tre husvisningar förra veckan, mest för att känna av läget, innan vi skriver något kontrakt behövs konfirmation av flyttfirman när vår container ska komma till Auckland. Ingen mening ha ett hus utan möbler...
I lördags besökte vi zoo och kollade omgivningarna - jag fick köra jättebilen i vänstertrafiken, so far, so good. Söndagen tillbringades i Waitakere nationalpark på västkusten. Bara 20-30 min från stan, och man är ute i tät regnskog eller på lååånga svarta lavastränder. Mycket fint finns det!

Inga kommentarer: