onsdag, augusti 25, 2010

Gräsänka!

Tidigt i morse skjutsades maken till flygplatsen, han ska jobba i Melbourne och vara borta i sex(6) dagar!!! Typiskt nog en vecka när mina hemmafru-kompisar inte heller är i Auckland. Hur ska det gå? Kommer jag att städa eller träna ihjäl mig? Förmodligen ingetdera, på mitt schema framöver står volontäruppdrag och annat kul. Jag ska tota ihop ett par artiklar till Svenska Föreningens nyhetsblad, jobba med en marknadsaktivitet på Auckland Observatory samt fixa Svenska Föreningens Luciafest. Busy, busy. För en av artiklarna intervjuade jag idag en Kolmårds-kändis som nu bor och showar i Auckland, härligt att träffa en ”oedig öschöttatjej”!

Däremot är jag ”totally over” NZ vinter… Inte för regn o ruskväder UTOMHUS utan för vintern INOMHUS! Less på att flytta runt våra ”personliga” värmare i huset, less på blöta kondensfönster och less på att torka mögel från fönsterramarna! Vädret är däremot mer omväxlande… igår sken solen, vårkläderna åkte på och tvätten blev torr utomhus, idag är det gråaste grått, nordöstvinden sliter och regnet strilar. Men kitesurfarna är helnöjda! Perfekt vind, i hög fart flög de fram och tillbaka över vågorna och såg omåttligt lyckliga ut. På stranden såg jag förresten en sån där havssnigel idag! Den såg inte riktigt ut som på bilden, mer grönbrun, men otvivelaktigt en slemmig snigel. Huruvida den var giftig eller inte tog jag inte reda på. Inte heller ringde jag Auckland City Council (fy!) och anmälde fyndet för snigeln spolades ut med en våg och jag kände inte för att vada ut och leta rätt på den.

Inga kommentarer: