lördag, maj 21, 2011

Ny gräsänkevecka har påbörjats - på domedagen?

Idag ska världen gå under! Det budskapet har någon tom betalat mucho pengar för att exponera på en stor reklamskylt vid en shoppingmall här i Auckland!! Allt enligt en bindgalen amerikansk frikyrkopastor, när ska det naturliga urvalet ta hand om alla dessa charlataner och ärkepuckon? Jag kan i alla fall rapportera att NZ inte börjat skaka eller försvinna ner i havet – ännu. Solen skiner, lätt sydvästbris, 21°C - tvätten torkar utomhus. Men det kommer säkert en skur framåt kvällen.

Svensk deklaration, flygbiljetter till Sverige, mammas fotoalbum, svenska föreningens tidning, årsplanering för styrelsen… Min todo-lista verkar leva sitt eget liv!? Möjligen försäkrar den att jag inte går sysslolös under min solovecka. Igår skickades maken iväg till Phoenix, USA, där han nästa vecka ska förkovra sig i ledarskapets ädla konst tillsammans med ett antal utvalda kollegor från resten av WWL-världen. Grattis Mats! Hoppas det blir kul där borta – i 35-graders ökenhetta… Se upp för skallerormar och skorpioner! Själv blev jag getingstungen igår, av en jättegeting som gömt sig i disktrasan! Det gjorde verkligen löjligt ont, som ett knivshugg i handen – hur nu det känns? Inte ostraffat, getingskrället fick åka avloppsrör till evigheten.

Kompisen Jo är OCKSÅ gräsänka den här veckan, så lägligt! :-) Istället för hemmafruplikter drar vi iväg på några dagars kiwi-roadtrip. Vem vet vad vi ska få se och uppleva i vårt vackra land....?!

I morse såg jag att vår aloe börjat blomma, så fin:

1 kommentar:

mammakicki sa...

Vilken tur att vi hann dricka lite bubbel i går kväll då. Nu när världen går under manar jag... Det var kul att träffa dig, ha det så bra där uppe. Själv hamnar jag nog ännu mer 'down under'