tisdag, november 15, 2011

Grillkväll och mystiska djurspår i nya huset

Igår kom Mats hem igen, till sitt nya hus, inflyttat och klart! Han gick dessutom miste om den spontana invigningsgrillkvällen som Jo och jag hade med några kompisar i fredags ;) Och vilken fantastisk vän Jo är, hon har slitit som ett djur under hela flyttprocessen... Tackolov!
Jag väntar på gästerna! (skyddade delen av uteplatsen)

Brian är grillmästare

Buffén är dukad:

Lidia, Jo och Sonia serverar mumsig cheesecake

Har helt glömt berätta vad som hände förra måndagen, dagen före vår flytt. Nya huset stod ju tomt, jag hade alla nycklar, så jag gick in på morgonen för att kolla läget. Till min stora förvåning ser jag ett tiotal blötgeggiga fläckar i köket, på bänkarna och på golvet. Hmm.. mycket mystiskt, vad har nu kommit in i huset? Och hur? Fåglar, råttor, katt, possum?!? Vandrade runt i hela huset, men hittade inte fler fläckar, bara i köket. Inte heller skrämde jag upp något djur i ett hörn. Tog några foton och städade.
En av de geggiga fläckarna:
Senare på eftermiddagen gick jag dit igen, och då minsann! RASSELRASSEL, FLAPPFLAPP lät det från köksfläkten, och jag hann se ett par Myna fåglar landa på muren mittemot köksfönstret. Morr! Typiskt nyfikna bajsfåglar! Klättrade upp och kollade köksfläkten, mycket riktigt, ett öppet hål rakt ut genom väggen, ovanpå fläkten låg ett gäng kvistar och de hade pickat sönder isolering. Vilka typer!! Satte på köksfläkten I ett försök att skrämma bort dem, samt meddelade ägaren att jag vore tacksam om hålet kunde lagas så fort som möjligt...
Och så skedde! Redan nästa dag, mitt i tisdagens flyttkaos, dök en hantverkare upp för att mäta och täppa igen hålet, bye bye Myna! Som tur var hade pippisarna inte hunnit bygga ett helt bo, så han hittade inga ägg eller fågelungar... det hade varit lite jobbigare ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin veranda moster! Trivs ni? :)
/anna

Sanna sa...

Jotack, JAG trivs, Mats har nog inte hunnit känna in sig än... ;-)