tisdag, november 08, 2011

Sista natten i gamla huset

Jaha, idag är det äntligen dags för flyttkarusellen. Nu är tom sängen ihoppackad, och det står flyttlådor överallt. Sitter nu med morgonteet och väntar på Jo. Hon ska hjälpa mig hålla koll på fem glada hamnsjåare som ska bära prylar, heeela dagen! Nä, förhoppningsvis går det på några timmar. Hon har dessutom hjälpt mig packa. Regnmolnen hänger gråa och tunga, snälla, snälla, håll igen på nederbörden idag!

Mats åkte iväg till Panama i lördags kväll så han slipper allt detta roliga. Istället får den stackaren bo på ett lyxresort vid beachen, i 30 graders värme, och umgås med sina spännande och intelligenta kollegor från hela världen i en vecka, ack, ack... (Jag är inte martyr, jag inte!)

Men nästa torsdag kommer förhoppningsvis belöningen - vi åker på semester till Tonga i nio dagar. Förutom flyttgeneral är jag nämligen även resebyrå, många timmars noggrann research har gått åt att läsa Tongarescensioner och surfa bland bilder på vackra beachresorter, kristallklart vatten och ändlösa sandstränder. Verkar hur fint som helst! Nu har jag bokat det mesta, och i jämförelse med förra årets miniresa till Tahiti och Bora Bora framstår Tonga som rena budgetsemestern. Tips!!

Näha, dags att börja arbeta.

Inga kommentarer: