onsdag, november 09, 2011

Våra prylar har flyttats

Så här trångt var det igår när Phil baxade upp sin stora truck med (några av) våra pinaler.
Jag är i alla fall glad att jag slapp backa upp det här åbäket... Men hamnsjåare kan manövrera stora fordon, inga problem. Ja, vår ca75m uppfart är trång, än så länge har jag bara provat att backa nerför den, det var tillräckligt knöligt med vår (ganska stora) bil... men man vänjer sig väl?

Alan, Phil och deras tre "young ones" fick bära och svettas, men det tog faktiskt bara 3 timmar innan allt var flyttat. En av killarna hade ett amputerat ben! Han bar inte så tunga saker... Vi har valt att ha vårt sovrum på översta våningen, uppför en trappa som vänder sig upp 270grader, tja, det var kanske inte helt praktiskt beslut, suck, det blev ett par några skrapmärken på väggarna.

Jag har alltså överlevt första natten i huset. När mörkret väl lagt sig var det spännande bara att navigera bland alla lampkontakter, vilken som tänder/släcker vad. Inte helt logiskt, jag har bestämt mig för att en karl måste har planerat detta hus, till skillnad från det förra där ägarinnan själv tänkt och ritat. Här verkar finnas en del konstiga, opraktiska lösningar som man säkert kan reta sig på - en annan dag. Nu ska jag gå och städa vidare!

Inga kommentarer: