måndag, februari 27, 2012

Elvis lever fortfarande....

Om jag backar bandet till i fredags så har jag glömt nämna att MajBritt landade ju vid midnatt. Eftersom Mats och jag oftast däckar vid 22-tiden, så vi var tvungna att hitta på något för att hålla oss vakna tills landning. When in NZ... vi gick på rugby, en liga som kallas för Super 15, där 15 lag från NZ, Australien och Sydafrika turnerar under ett antal månader. Säsongens första omgång spelades alltså i fredags, och tillsammans med Jo och Brian åkte vi (med lokaltåg) till Eden Park och såg Aucklands Blues förlora, mycket nesligt, mot Christchurch Crusaders.... :-( OK, ett lag från Christchurch - de kanske har förtjänat vinna någon gång...

I söndags drog Mats och jag ut på sedvanlig morgonjogg med gänget, i strålande sol. Vår standardslinga är verkligen vacker, vilken dag som helst ska jag ta några foton! Och naturligtvis blev det ett dopp i havet efteråt. Är det sommar så är det!

På eftermiddagen åkte vi ut till Aucklands Botaniska Trädgård och gick på Elvis konsert. Med picknick, filtar och massor av solskydd satt vi och stampade takten till en lång rad Elvis kopior som intog scenen en efter en, och sjöng mer eller mindre likt originalet. Jag trodde kanske att alla skulle köra samma låtar, t.ex. Jailhouse Rock 5ggr, men det finns tydligen ett hav av Elvis-låtar att ösa ur. Alla hade på sig en variant av den glittriga sparkdräkten, med brett skärp över höfterna, i vitt, svart eller rött. Dessutom var ett antal i publiken mer eller mindre utklädda som sin idol, de mest utklädda gick runt och blev fotade tillsammans med barn, pensionärer eller unga tonåringar. Alternativt hade man förslagsvis på sig en t-shirt med texten "Before Elvis there was nothing".
Vi tillhörde inga av dessa kategorier... men trevligt var det ändå.

Inga kommentarer: