torsdag, augusti 15, 2013

Årets stickning är klar

Ja, nu är "halsduken" färdigstickad. Skarvarna blev inte helsnygga, men de kan man väl gömma någonstans. Det är minst 25 år sedan jag stickade något, och garnet köpte jag ju mitt i sommaren för 6 månader sedan, så jag är rätt impad att den blev färdig innan vintern är slut. I morse meddelade faktiskt Mats att vi ska få kallare temperaturer till helgen och under nästa vecka, en yllig halsduk kommer kanske väl till pass? Typiskt bara att den nya jättesköna jackan jag köpte till den här vintern råkar vara knallorange med turkosblå detaljer... till och med jag kan se att det inte passar så bra med lila till den.
Well, well, man kan inte tänka på allt. Vädret här har återvänt till normalt för årstiden igen, helt oförutsägbart alltså, ena minuten varmt och solsken - man skyndar sig ut med kaffekoppen, nästa minut störtregn och storm - ta skydd! Inspirerad av förra veckans vårvärme köpte jag några sticklingar och planterade i krukorna, persilja, sallad och koriander. Det har varit ett fasligt in och utflyttande av krukorna sen dess. In under tak och skydd, ut i solen, osv... Än så länge har alla överlevt.

Inga kommentarer: