söndag, augusti 11, 2013

Sportparty igen, och Grattis på Susanna-dagen :)

Igår kväll var vi för tredje gången partyvärdar för Gayles sportgäng. Antalet gäster verkar bli fler för varje gång, igår var vi uppåt 30 pers så Mats och jag röjde ut allt i vardagsrummet, lånade ett extra bord och ett gäng stolar så att alla kunde sitta inomhus och äta. Här vilar Mats mitt i förberedelserna:
Efter en hel vecka med underbart soligt vårväder bestämde sig vädergudarna för att det skulle regna i helgen, så att umgås ute var inte tal om. Det hindrade dock inte Colin från att ta med sig en jättestor oxfilé som skulle tillagas på grillen. Inte nog med att vi blir fler som festar, maten som alla bidrar med verkar också bli godare och godare. Förutom grillad oxfilé och goda sallader kom folk med bl.a. urmumsigt kryddad lax och argentinska empanadas.
Temat för kvällen var naturligtvis sport, alla gäster skulle klä ut sig till en favoritsportperson. Man tager vad man haver, säg att vi ser exakt ut som Lisa Nordén och Torbjörn Blomdahl :-) Annars dök gäster upp som bl.a. Mark Todd - komplett med häst, Lance Armstrong och Andrea Hewitt.

I övrigt under den gångna veckan försvann äntligen min jetlag, skönt att få sova hela nätterna! Jag har provat ett nytt "hot yoga" ställe i city som är fräscht och trevligt. Så mysigt att kliva in i ett 40-gradigt rum nu i vinterrugget. Fast vädret (utomhus) har faktiskt varit väldigt milt och soligt sen jag kom hem, NZ har tydligen haft en av de torraste juli någonsin. Däremot är värme inomhus är en annan historia...

Förutom sedvanlig springträning med Gayle har jag också återupptagit simträning i poolen, men av någon anledning tycker min näsa inte om klorvattnet längre. Efter simpasset nyser jag som besatt och näsan rinner ett dygn efteråt. Inte kul. Har idag införskaffat en mycket oattraktiv näsklämma samt nässpray i hopp om att kunna hålla ut och kunna simträna inomhus tills det blir lite varmare i havet istället. Just nu rapporteras 13,5C i havet, och vissa simmar faktiskt! Kanske dags att doppa sig snart... Kors i taket så har Mats också tagit sig till poolen några tidiga morgnar, han som har vägrat poolsimma hittills.

Vår lilla svenskenklav här i Kohi har minimerats med familjen Arvidssons avfärd. Malin och grabbarna har redan lämnat landet och därmed ett hål i sociala nätverket. Kvar är Håkan med uppdrag att sälja bilar, hus och dirigera flyttlasset till Manchester. Vid månadsslutet flyttar han också.

Favoritreceptet just nu är det här mumsiga knäckebrödet, så lättbakat! Har redan gjort fyra satser på 1,5 vecka!! Det gick bl.a. åt som smör i solsken på festen igår.

Inga kommentarer: