tisdag, oktober 04, 2011

En busy vecka i september

Hujedamej - mer än en vecka sen sist jag var här, jag hinner tydligen inte blogga längre!? Speciellt inte när vårt internet bestämt sig för att vara opålitligt. Igår låg det nere halva dagen, låg kundnöjdhet för Telecoms servicenivå just nu!

Men förra veckan blev lite galen, konstaterar att jag bl.a. loggade åtta träningspass, några löppass, ett par cykelpass och ett par besök på gymet... tja, det blev tydligen 8 - det är inte normalt. Sen var det planering, shopping, ärtsoppekokning och mixa punsch till Svenska Föreningens årliga ärtsoppekväll förra torsdagen. Malin och jag kokade nog 15l ärtsoppa, det var också galet. Men lyckat blev det, en trevlig kväll för ett 60-tal medlemmar. 

Jag sitter även i styrgruppen för en annan förening (NZ Scandinavian Business Association), de hade årsmöte förra veckan, och där ska jag organisera årliga julmiddagen, hög tid att fixa en inbjudan för utskick och prata med cateringföretag. Det gick visst en del tid till det. Igår hade NZSBA bjudit in svenske ambassadören, Sven-Olof Peterson, att tala på en lunch, trevlig tillställning. Han sitter normalt i Canberra och besöker inte ofta Auckland.

Förra veckan bestämde sig vår hjärncancersjuka hyresvärd för att tjafsa om vårt utflyttningsdatum, viket gav både oss, vår kommande hyresvärd samt hyresagenten en del huvudvärk. Det är löst nu, men min empati för hennes cancersjukdom är för tillfället mycket låg, det är nog det mest diplomatiska jag kan medge.

Äntligen har min vapendragare Jo återvänt till nyzeeländsk mark! Efter tre långa månader hemma i USA. Hon landade i fredags, med sedvanlig jetlag, och i lördags gick vi med Jo&Brian på rugbymatch, England - Skottland, på Aucklands huvudarena Eden Park. Och man går naturligtvis inte bara på match och sen hem, nä, det är ju uppladdning halva dagen dessförinnan. Bland annat uppmuntras folk att promenera de 4,5km från city ut till arenan. Längs vandringen är det en massa jippon, och naturligtvis pitstops vid någon av de många restaurangerna och barerna.

LÄNK TILL BILDER

Mats hade också en hektisk vecka med två båtar i hamnen, inte heller helt normalt. Det var nog en massa annat förra veckan, men det hinner jag inte skriva om nu, solen skiner äntligen efter ett antal dagars storm och regn. Idag är biodag med Desperate Housewives, en av veckans höjdpunkter. Toodiloo :-)

Inga kommentarer: