fredag, april 27, 2012

Take on the Lake Rotorua!

Dax att packa väskorna med joggingskor, pasta och energidrycker! Idag åker vi söderut, till Rotorua, och imorgon ska Mats göra sin maratondebut:  LÄNK
Banan går ett varv runt sjön som är en vattenfylld vulkankrater. Och precis som allt annat på NZ så är banan knappast platt, men Mats gillar uppförsbackar, säger han.

Grundträningen är gjord (i alla fall någorlunda), så det går förhoppningsvis jättebra. Tyvärr började det regna inatt... men vi hoppas det passerar till imorgon! Här i Auckland skiner solen igen. Hursomhelst går loppet på asfalterade vägar, så vi borde inte behöva klafsa i lera. Själv ska jag bara släpa mig runt halva sjön imorgon, en halvmara räcker tycker jag. :-)

Vi var ju i Rotorua senast för en månad sen, med MajBritt, då som glada turister.

PS.
Som kontrast till bilden på det lilla tunna kauriträdet jag kramade i mitt förra bloginlägg kommer här ett exempel på hur stora kauris var när de fått stå här orörda i några tusen år. Just det här trädet var väl lika litet samtidigt som Jesus gick i kortbyxor...

Inga kommentarer: