tisdag, september 11, 2012

Varm Yoga

Jag öppnade dörren och kände varm luft slå emot mig. Klev in och värmen spred sig i kroppen. Mmmmm.... varför har det tagit så lång tid för mig att masa mig hit?! Idag provade jag alltså Hot Yoga, eller Bikram, som en annan variant på samma tema kallas. Det mest speciella är att yogasalen håller kroppstemperatur, alltså 35-40 grader. I detta land där vi under några månader klär oss varmt för att kunna vistas inomhus är inomhusvärme en befrielse! Under en timme sträckte, vred och balanserade vi oss igenom ett antal yoga övningar medan svetten rann från varenda por. Så lite kläder som möjligt, en stor handduk på yogamattan för att suga upp all svett, och en stor vattenflaska bredvid för att fylla på vätska. Ren njutning! Nästa vecka ska jag prova konkurrenten för att jämföra. Och dra med mig Mats!

Inga kommentarer: