torsdag, september 13, 2012

Mosaik pippi

Tadaaa! Jag har gått en kurs i mosaik och här kan jag visa resultatet av detta, mitt första försök i hantverket. Den som har besökt NZ borde känna igen den karaktäristiska fågeln?!? (Nej, det är inte en kiwi!) Egen idé, design och utförande - faktiskt! Vem kunde tro det? :-) Riktigt kul var det,  OK, skapligt frustrerande ibland, vilket pillgöra! Det tog längre tid än jag trodde, eller så är det väl jag som är långsam...
Någon gång i en halvavlägsen framtid är det tänkt att alstret ska transporteras till andra sidan jordklotet för att hängas upp på lämpligt träd utanför Mynäsuddsvägen 33 på Utö. Alternativet är väl om vi skulle införskaffa någon annan fastighet med nummer 33 - vad är oddsen?!

(Så här långt hade jag kommit efter två första timmar av pyssel på kursen...)

1 kommentar:

Anna K sa...

Fin!