söndag, april 07, 2013

ITU World Triathlon Auckland 2013

Tjolahopp! Så här glada var vi efter dagens övningar i ett soligt ljuvligt vindstilla Auckland. Vi gjorde det som kallas triathlon olympisk distans: 1500m simning, 40km cykel och 10km löpning, mitt i Aucklands city, alla vägar var avstängda, det var en fantastisk känsla att susa fram på cyklarna på ett tomt Queen Street. En gata med trafikljus var 50:e meter, proppfylld av bilar, bussar och fotgängare och där man normalt sett aldrig vill cykla om man inte absolut måste.

Min ömmande rygg hölls i schack efter två omgångar hos kiropraktorn samt japansk mirakeltejp. Det gick vägen, men jag försökte ta det lite lugnt förstås. Simmade gjorde vi mitt i hamnen, vid sidan av stora lastbåtar. Man fick nästan lite känsla för hur det kan kännas att ramla överbord från en jättebåt ute på stora havet :-) Cyklingen är min akilleshäl, har inte varit speciellt motiverad att cykla på ett bra tag nu, så naturligtvis gick det för långsamt. Däremot kändes löpningen jättebra, på en helt platt bana lyckades jag ta in några positioner.

Mats gjorde jättebra ifrån sig, han tom simmade fortare än jag, så nu är han farlig!
Våra tider (i totaltiden tillkommer några minuter för växlingar mellan grenarna):

Susanna
Total: 02:55:18
varav simning: 28:49
cykel: 01:29:55 
springa: 51:18

Mats
Total: 02:38:58
varav simning: 27:15
cykel: 01:16:37
springa: 50:02

När Lisa var här i oktober förra året och tävlade samma sträcka hade hon en totaltid på 02:11:03 - det gick liiiiite fortare!

Fler bilder kommer säkert! Nu är vi trötta och ska sova gott.
Mer info. Fullständiga resultat

Inga kommentarer: