torsdag, oktober 14, 2010

Veckan innan Tahiti

Ynk, min reseskrivarkurs är redan slut! 6 veckor - borta! Precis när jag började bli varm i hjärnan! Synd, men det går fort när man har roligt. Lärare Graham har uppmanat oss att fortsätta skriva, skriva, skriva. En 800-ords berättelse varje vecka rekommenderas. Han har säkert rätt, men frågan är om jag gör det utan press att lämna in den? OK, jag börjar med att hitta nya friska resestories på Tahiti! Anteckningsblocket är medpackat. Solkräm och bikini likaså!

Något som inte är slut än är löpträningen, jag är lite fascinerad över hur mycket jag har förbättrat mig under vintern, i min ålder! Har sänkt mina km-tider väsentligt, på kortare sträckor 3-5 km kan jag springa under 5min/km, i alla fall om det är hyfsat platt. Aldrig gjort förr i hela livet! Å andra sidan har jag aldrig tränat löpning så här strukturerat förut heller… Men Mats har ännu inte börjat springa igen sen sin olycksaliga skavsårsinfektion. Han har också passat på att skolka från styrketräningen… lilla latmasken satte nog in där!

All Whites spelade ännu en vänskapsmatch i veckan, mot Paraguay i Wellington, men förlorade 0-2. Annars är sportrapporteringen proppfylld av Commonwealth Games som hålls i Delhi just nu. I det gamla samväldet tävlas verkligen i allsköns udda sporter t.ex. Lawn Bowls, Netball och Tenpin Bowling! Det som upprör sporttokiga kiwisar mest är att ärkefienden Australien sopar guldrent i varenda sport, de har hittills 72 guldmedaljer mot våra 3, tom färre än Nordirland...

Nähä, nu måste jag fortsätta packa. Det blir möjligen en paus i bloggandet under den kommande semesterveckan… Bidrar med ett par stämningsbilder:
 

Inga kommentarer: